Leszczynski nimmt Belpomme aufs Korn (Elektrosensibilität)

H. Lamarr @, München, Freitag, 04.09.2020, 16:13 (vor 1302 Tagen) @ Dariusz Leszczynski

1. I am not interested in being a member of current ICNIRP, where I would be easily over-voted by the remaining ICNIRP members, with their homogenic opinion on EMF and health.
2. I am certain that ICNIRP is also not interested in a scientist like myself, having opinions that often are contradicting consensus of ICNIRP.

Dear Dariusz

Since German is not your mother tongue, you couldn't see that my assumption that Icnip might like you was meant ironically. Just like my hint at the absence of an invitation by Gigaherz.

The criticism of Icnirp by a few qualified primary sources and countless unqualified secondary sources is part of everyday life in the wireless debate. Therefore I think it is important and correct that you are distancing yourself from people on your side who exaggerate EMF risks unbearably and mislead laymen. Unfortunately, too few people on your side do this. In fact, I fear you are the only one. The dramatizers block the view of laymen to the scientifically serious core of the wireless debate. That's why I think it would be good if more could be done from your side to take the smoke launchers out of play. That would be a first step to minimize the strong noise in the debate.

Best regards,

Stephan

***********************************************************************************

Lieber Dariusz,

da Deutsch nicht deine Muttersprache ist, konntest du nicht erkennen, dass meine Mutmaßung, Icnip könnte Gefallen an dir finden, ironisch gemeint war. Ebenso wie mein Hinweis auf das Ausbleiben einer Einladung durch Gigaherz.

Die Kritik an Icnirp durch wenige qualifizierte Primäquellen und zahllose unqualifizierte Sekundärquellen gehört in der Mobilfunkdebatte zum Alltag. Deshalb finde ich es wichtig und richtig, dass du dich von Leuten auf deiner Seite distanzierst, die EMF-Risiken unerträglich übertreiben und Laien in die Irre führen. Auf deiner Seite machen das leider zu wenige. Ich fürchte sogar, du bist der einzige. Die Dramatisierer verstellen für Laien den Blick auf den wissenschaftlich ernsthaften Kern der Mobilfunkdebatte. Deshalb fände ich es gut, würde auch von deiner Seite mehr passieren, die Nebelwerfer aus dem Spiel zu nehmen. Das wäre ein erster Schritt, das starke Rauschen in der Debatte zu minimieren.

--
Jedes komplexe Problem hat eine Lösung, die einfach, naheliegend, plausibel – und falsch ist.
– Frei nach Henry Louis Mencken (1880–1956) –


gesamter Thread:

 RSS-Feed dieser Diskussion

powered by my little forum